Transformacja cyfrowa — korzyści i uwarunkowania

Wykorzystanie technologii cyfrowej w biznesie ma długą historię. Jednak wraz z upływem czasu zmienia się podejście do adaptacji technologii i pojawiają się nowe terminy, których nie należy mylić.

Korzyści płynące z transformacji cyfrowej

Cyfrowa transformacja daje firmie następujące możliwości:

  • Przyspieszenie procesów biznesowych, redukcja kosztów — wzrost produktywności.
  • Nowe sposoby generowania przychodów. Przykładowo, firma wdraża technologię umożliwiającą śledzenie stanu technicznego pojazdu zakupionego przez klienta i oferuje terminowe naprawy i przeglądy.
  • Pogłębianie interakcji z klientami w celu zwiększenia dla nich wartości towarów i usług tworzonych przez firmę. Widać to na przykładzie tych właśnie aplikacji, gdzie klient ocenia pracę firmy. A jeszcze bardziej dzięki reklamie ukierunkowanej, która uwzględnia płeć, wiek, poziom dochodów i zainteresowania danej osoby.
  • Zwiększenie poziomu kontroli i jakości analityki. Sztuczna inteligencja przetwarza zebrane dane o kliencie, aby stworzyć dla niego odpowiednie oferty.

Uwarunkowania transformacji cyfrowej

Głównym warunkiem transformacji jest zainteresowanie zaangażowanych pracowników, ich chęć do jej przeprowadzenia oraz zrozumienie, dlaczego należy ją przeprowadzić. Jeśli zmiany są wprowadzane dlatego, że kierownictwo wyższego szczebla wydało dyrektywę, nie można oczekiwać wysokiej wydajności.

W pewnych warunkach transformacja cyfrowa może stać się dla firmy kwestią przetrwania (https://www.pwc.pl/pl/uslugi/transformacja-cyfrowa.html). W końcu, jeśli działasz na konserwatywnych zasadach, łatwo jest nie „dopasować się” do nowych modeli rynkowych, które są aktualizowane każdego dnia. Zdarzają się poważniejsze wyzwania, jak choćby obecna pandemia koronawirusa, która zmusza do podjęcia decyzji — czy biznes dostosuje się do obecnej rzeczywistości, czy odejdzie?

Transformacja cyfrowa biznesufinanse5

W obecnej sytuacji wiele butików odzieżowych, na przykład, zostało zmuszonych niemal z dnia na dzień do przekształcenia się w sklepy internetowe, a firmy cateringowe do opanowania technologii dostarczania jedzenia do domu. Niektóre restauracje poszły jeszcze dalej — szefowie kuchni zaczęli prowadzić płatne kursy mistrzowskie online w zakresie przygotowywania różnych potraw, dostarczając uczestnikom z wyprzedzeniem potrzebne składniki. Jest to dobry przykład na to, że firma może wykazać się kreatywnością i odkryć nowe źródło zysku, zamiast biernie czekać na zakończenie kwarantanny.

Comments are closed.